torsdag 18. oktober 2012

Høsten har så langt i år vist seg fra sin aller beste side. 
Den har vist oss en fargeprakt som ikke jeg kan huske jeg har sett før.
 Og da i uke etter uke med sol og blå himmel.
Jeg har fartet litt rundt i nær-området og prøvd å fange litt av de flotte fargene 
og litt av naturens kunst.


Blåbær med  flott speiling i vanndråpen.
D800E - 105mm makro


Eplet fant jeg i naboens hage.
D4 - 200mm (70-200)


Eddekoppnett var spunnet i blåbærlyngen, og av full av vanndråper.
Dette må være noe av naturens kunstverk.
D4 - 105mm makro


Stangarvatnet (Fursetfjellet).
D4 - 14mm (14-24) 


Løvblad etter nattefrost.
D800E - 105mm makro



Skåla. 
Bildet tatt på vei ned fra Kleivevanet, akkurat i solnedgangen. 
D800E - 38mm (24-70)


 Kleivevannet i Nordlys.
D800E - 14mm (14-24)



5 kommentarer:

  1. flotte bilder, liker det første spesielt godt fin komposisjon form og farge

    SvarSlett
  2. flott høstserie, spesielt de fire siste, nydelig kaldt høstvær, fine farger

    SvarSlett
  3. Fin bildeserie som fanger høststemningen. Jeg falt mest for de to bildene som viser det store i det lille og det store i det store, blåbæret med dråpen som speiler hele universet, og nordlyset som ikke nødvendigvis må dominere hele bildet.

    SvarSlett
  4. nydelige høst bilde r;)

    koselig blogg du har

    monika smil

    SvarSlett
  5. Fantastiske bilder du knipser: Bilde nr. 1, 3 og 7 gir jeg terningkast 6!

    SvarSlett