lørdag 5. juni 2010

Et eventyr som er sant !

Etter invitasjon fra mårkongen Terje Sylte var det bare å ta med seg fotoutstyr og møte opp i det nye mårskjulet. Terje tok seg en runde med å legge ut rosiner og smøre på honning på utvalgte plasser. Så bars det inn i skjulet, og vi hadde vel ikke rukket mer enn et par "lygerhistiorer" før mårene meldte sin ankomst, i et fantastisk flott kveldslys. Snakk om "mønkanne", en slik kveld glemmer man aldri.

Med 400mm og en avstand på ca 3m, får man god kontakt med måren. Det er nesten som man tror den kommer inn i skjulet.

Om det er honningen på trestammen, eller om det er Terje som har dressert mårene, skal jeg ikke ha sagt noe om, men de gjør i alle fall det vi håper på.

Nok en gang takk til Terje som vil dele fra sitt skattekammer med oss andre. En tur i mårskjulene anbefales på det sterkeste!

Takker for tilbakemeldingen Terje. Har prøvd å dempe høylyset her. Vet ikke om jeg har tatt for hardt i, men ser bra ut på skjermen min nå. :-)

7 kommentarer:

  1. Skikkelig artig økt i skjulet. Bra bilder men du bør dempe høylyset i rawfila på det siste bilde. Viser deg senere hvordan du gjør det.



    Terje

    SvarSlett
  2. Ser ut som du og "mårkongen" har hatt en kjempekveld i nyskjulet.
    Fine bilder ble det også. Nærbildet er bare hærlig.

    ketil

    SvarSlett
  3. Dette er bare knall Kurt, jeg må prøve en i nyskjulet til uka selvom jeg ikke har så god erfaring når det ikke er Terje som forer.

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder av måren, synes nærbilde var best.Miljøet rundt er veldig bra.

    Ruben

    SvarSlett
  5. Hei Knut.
    Ikke rart at du får noen bra bilder når du sitter i honning krokka! Må nok ta en tur til skjønner jeg.

    Kåre

    SvarSlett
  6. Miljø rundt er mose, blåbærlyng, gamle trær og steiner, så kulissene kunne ikke vært bedre. Og når to mårer kommer samtidig, og den tredje avslutter det hele, sammen med solnedgang, må det bare bli et topp kveld. Takker for tilbakemeldingene :-)

    SvarSlett
  7. Dette blir litt for kunstig etter min smak...

    SvarSlett